Talin siirtolapuutarha

Tervetuloa tutustumaan Talin siirtolapuutarhaan!

Talin siirtolapuutarha on yksi Helsingin vanhimmista siirtolapuutarhoista ja se on perustettu vuonna 1936. Talissa on 241 siirtolapuutarhapalstaa. Alue on Talin siirtolapuutarhayhdistyksen Helsingin kaupungilta vuokraama alue, jonka vuokrasopimus on voimassa vuoteen 2026. Talin siirtolapuutarha-alue on suojeltu asemakaavalla. Talin siirtolapuutarha on lisäksi merkitty Museoviraston valtakunnallisesti merkittävien rakennettujen kulttuurihistoriallisten ympäristöjen luetteloon vuonna 1993.

Talin siirtolapuutarha on täynnä monenlaista toimintaa: juhlia, kerhoja, retkiä sekä kursseja. Vuosittain järjestettäviä, kaikille avoimia tapahtumia ovat muun muassa Juhannusjuhlat, Avoimet puutarhat, omena- sekä marjamarkkinat. Talin siirtolapuutarha on kaikille avointa puistoaluetta. Alueen portit Valtatien molemmissa päissä ovat kesäisin auki päivittäin klo. 7-21 (1.5.-15.9.). Talin siirtolapuutarhan alueelta löytyy myös Talin sauna, joka on kaikille avoin! Talin siirtolapuutarhan alueen viihtyisyydestä ja tapahtumista vastaavat yhdistyksen jäsenet talkoovoimineen!

Tervetuloa Taliin!